Efterlysning

Sådär. Skumpan ligger på kylning. Cigarren likaså - och självklart de små "jägrana" som kommer att avnjutas längst upp i backen någonstans. Känns som att frasen "Se upp i backen" kommer att komma väl till pass vid det tillfället...
     By the way - rocken från MQ med skinndetaljer är i min ägo nu.
     Inte köpa, "Torpa-sonen"!!!
     I kill you.
* * *

Annars är jag på jakt efter ett band. Eller en artist.
    Någon att älska, så att säga.
    Ingen eller inget kommer någonsin att kunna ersätta mitt (MITT!!!) husband - världens bästa Oasis, och inte heller de naggande goda tvåorna - Blink 182 & Håkan Hellström. De tre står i en klass för sig - men jag känner ändå ett visst behov av att ha något nytt att lägga min själ i.
    Det har varit några på tapeten, men de har liksom inte etsat sig fast sådär...rejält.
    Jag trodde mycket på Strip music, då deras debutplatta är grymt jävla bra. Men tack vare att det bara blivit två skivor på snart fem år - där den andra skivan inte alls var någon höjdare - så har de försvunnit lite.
    Mando diao var också heta ett tag - och de förfogar verkligen över en del tidlösa klassiker - men lägstanivån är tyvärr för låg för att jag fullt ut ska kunna älska dem.
    Andra band som varit svidande nära är Bad cash quartet, Broder Daniel och The Hives.
    The Strokes var länge ett ypperligt favoritband som jag verkligen älskade. Debuten aspirerar till titeln "världens bästa genom tiderna" - men tack vare en "bara" väldigt bra uppföljare, och en skitkass tredje fullängdare (plus att det varit tyst om bandet ett tag nu) så har mitt intresse svalnat.
     Jag har ju alltid Beatles, men eftersom att de la av för hundra år sedan - plus att jag äger alla deras skivor - så känns de inte så heta som ett nytt favoritband skulle göra.
     Sum 41 är väl också ett mindre favoritband - men ändå! Jag vill ha något mer, något nytt!
     Ett tag var jag säker på att Band of horses var "mitt" band, men så blev det dock inte.

Okej, jag ska erkänna. Det finns faktiskt ett band. Ett band som är bara mitt. Dessvärre har de bara gett ut ett fåtal skivor (jag säger inte hur många) så därför går det ganska snabbt att lägga ner sin själ på dem. Jag har redan lärt mig bandets och medlemmarnas historia, alla låttexter typ, plus sett jävligt många liveframträdanden.
     Jag säger inte vilka de är, men de är fabulöst bra. Helt otroligt.
     Men nu vill jag alltså ha ett alldeles nytt band att fullständigt hänge mig åt.
     Ge mig det.
     Kom igen.
     Snälla...
  

Kommentarer
Postat av: Ekka

Följ länken ovan, och välj låten EGO. Tyskar som verkligen kan sin sak!

2007-12-27 @ 23:48:07
URL: http://myspace.com/beatsteaks
Postat av: Ekka

.. Och för bövelen! Icke att förglömma!
The Veils, något du hört? Om inte ska du tanka hem albumet "the runaway found". "Vicious traditions", "Lavinia", och "More heat than life" är personliga favoriter.
Hoj!

2007-12-27 @ 23:51:46
Postat av: Jone

cheers mate!
gillar the veils, kan bli någonting att fördjupa sig i...

2007-12-28 @ 13:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0