Julday

God fortsättning på er i stugan.
    Hoppas alla haft en varm och fin jul - I know I had.
    Kalle Anka började tidigare än vanligt i år, känns det som. Skumt. Nåja, kl 15.00 satt man där ändå. Efter att tidernas sexigaste julvärdinna - Anne Lundberg - hälsat välkomna så var julafton officially open.

    Därefter den sedvanliga glöggen till Kan du vissla Johanna? - och lite allmänt skitsnack.

    Julmat - för hundrade gången, men det slank ner den här gången oxå. Mycktet tack vare en god julöl och en utsökt O.P Andersson.

    Sedan var det dags för klapparna. En kort resumé: Kalsonger, T-shirt, Halsduk, Parfym, Pengar, Presentkort, Sanning eller konsekvens (ett spel som kan komma väl till hand i Sälen), FIFA-08, Slips - och sen den bästa klappen: en 100 kilos koloss till biografi över Per Gessle. Redan en kär vän till mig.
     Julaftonen avslutades sedan med midnattssmässa - första gången för mig - och det blev en starkt och vacker upplevelse. Dessvärre blev jag distraherad av tre underbara varelser som satt framför mig och fnittrade. Mamma till dessa underbara varelser var förresten tvillingsystern till världens bästa skådespelerska - Frances McDormand.
     Kom i säng vid halv tre - efter en bra dag.

Roligast på kvällen var annars - som vanligt - min käre far.
     Mitt under julmiddagen började han mummla högljutt.
- Va fan heter hon nu igen...Bergdahls fru.....hmm...äsch va fan.....ja, jag kommer på det snart - skål!!!!
     Efter en tids grubblande från ingenstans så höjer alltså far nubbeglaset från ingenstans - och utbrister denna klassiker.
     Väldigt roligt.
     För övrigt skulle han dömma innebandy idag. "Innebandy?", sa vi förvånat. "Du kan väl inga regler i innebandy?", fortsatte vi. "Äh, det löser sig. Jag tar bara på mig hockeydomartröjan så blir det bra. Jag får väl hitta på några regler."
     Det visade sig att han skulle dömma hockey-bockey...


image49

Kommentarer
Postat av: S

Mera ove åt folket!

2007-12-25 @ 15:43:42
URL: http://aboutalittleboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0