Me old man

Här kommer ett träffande inslag ur familjen Björklunds liv.
     Det kan tyckas tråkigt - men om man känner min käre far och vet hur han fungerar så blir det helt plötsligt väldigt roligt.

Saken var den att jag satt framför datorn och hörde från köket min far upplysa min mor om att min bror var hos sin flickvän "Anna".
"Anna? Vilken Anna?", undrade min mor förbryllat.
     Ingen respons ifrån min far.
     Sedan tänkte jag inte mer på det.
     Efter en stund hörde jag någon viska i mitt öra:
"Vad heter Mattias tjej nu igen?"
    Det var alltså min käre far som undrade.
"Emma", svarade jag.
    Min käre far gick därefter ut till köket, varpå min mor frågade:
"Sa du att han var hos Anna?"
   Stolt som en tupp svarade han:
"Nej, hos Emma sa jag. Han är hos Emma".

Ridå.

Jag grämer mig dock över att jag inte sa "Malin" eller "Johanna". Det hade gjort saken ännu roligare.
     Nu ska jag gå. Min käre far ska steka köttbullar enligt "Ove style".
    Jag hörde nyss ett "Fan också!" komma utifrån köket...

image44

Kommentarer
Postat av: c..

Ove e kung... = )

2007-12-23 @ 20:01:35
Postat av: Torpa-sonen

jag kan skratta mig fördärrvad åt alla knasiga minnen jag har av "coach Björklund"

2007-12-24 @ 02:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0