Romantikens under

En rolig anekdot från en svunnen tid.

Det var 1997. Det var marknad i Kungsör.
     Jag var på den tiden "ihop" med en riktig puma och tänkte att jag skulle imponera på henne. Jag och Jag-älskar-barn-mannen gick runt bland marknadsstånden när jag plötsligt fick se att de sålde såna där broderade tygarmband med olika textrader på. Det kunde vara namn eller en kort mening - och jag bestämde mig för att köpa ett armband med pumans namn på.
     Jag kommer ihåg att jag tyckte att jag var oerhört romantiskt, och vi skyndade oss för leta på puman (för jag visste att hon också var någonstans på marknaden). 
     Tillslut hittade vi henne och som en Don Juan drog jag fram presenten. Puman tackade och tog emot, för att sen dra fram en present till mig!
     Det visade sig att hon köpt ett likadant armband till mig - men enda skillnaden var att på det armbandet stod det inte mitt namn.
     Det stod "I love you". 
     Jag dog inombords. Plötsligt förvandlades armbandet jag köpt till puman till en låda kattskit.
     Puman sa ju "I love you". Jag svarade med "Puman".

Man är allt en riktig karla-karl ändå.
    Kommer du ihåg det där, M?

image24

Kommentarer
Postat av: Mikaela

hahahha ja jone de kommer jag ihåg,, jag kommer även ihåg de fina hjärtat som du gjorde i slöjden eller nå till mig,,måste hitta de o visa de.. underbart vackert..kul att du fortfarande kommer ihåg vår kärleksdagar=)

2007-12-10 @ 23:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0