Dagens låt

"Han är med mig nu" med Peter Jöback & Annika Norlin.
       När jag hörde låten i måndags på Fotbollsgalan så tyckte jag den var lite corny. Men när jag insåg att det är Säkert!-Annika Norlin som egentligen gör låten tillsamans med Jöback, istället för Pernilla Wahlgren som det var i måndags, så ändrade jag inställning.
       Först och främst så får låten ett annat utseende när Annika Norlin gör den, men så studerade jag även texten lite närmare - och den är ju briljant!
       Simpel naiv och intetsägande kanske en del tycker, men om man bryter ner låten i ett djupare perspektiv så får den en helt annan innerbörd.
       Sen att Jöback sjunger om att "han är med mig nu", och flörtar med det faktumet att han är gay, gör ju bara saken än mer briljant.
       ...och jag tänker inte på något sätt alls be om ursäkt för att jag tycker att det är en grym låt Ante!!!

I wchill not, I wchill not.
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0