Gängbråk

Hade öppning idag. Kan informera om att vi har invderats av möss på dagiset, och idag var det min tur att tampas med de små bestarna. Typ...
        Det började med att jag - halv sju på morgonen, bäcksvart utomhus och helt ensam i en stor, fet byggnad - fick höra en massa tassande i skåpen. Det blev mer och mer intensivt och tillslut kom jag på att vi har möss i byggnaden! Efter ett tag började tassandet bilda en ring runt mig - och jag insåg att en attack var på gång mot mig.
       Janne Josefsson-syndromet inom mig gjorde att jag kastade mig på brödluckan ovanför kylskåpet, och där stod hela infanteriet.
       Nu såg jag förvisso bara en mus - men det måste antagligen ha varit gerilla-ledaren över musstyrkan. Jag kastade mig bakåt och var beredd för att slåss för mitt liv när jag intog försvarsposition inför det kommande blodbadet - men attacken uteblev...

      Den lilla fegisen drog tillbaka hela musarmén och försvann. Tur för dem, för jag var fylld av adrenalin och revanschlusta ifrån mitt nederlag mot Sigvard då han misshandlade mig på öppen gata i Eskilstuna.

Men de har någonting på gång de jävlarna, de vet jag. Nästa öppning vet jag en pojke som kommer att packa väskan full av hårspray...

P.S. "Björnen" har gått i ide. Nu byggs det istället på en oförstörbar koja som skulle få vilken arkitekt i världen att börja gråta av förtjusning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0