Nostalgi

Jag hittade en pärm fylld med texter jag skrivit för hundra år sedan. De skulle användas till min framtida solokarriär, efter att mitt och Jag-älskar-barnen-mannen's band Best friends lagts på is.
       Låttitlarna är ruggiga, lyssna bara på några exempel: "Lekande poesi", "Sovande tapeter", "(Anna) Som en is-staty ignorerar du mig", "Mannen som försvann", "Jag ramlar (vilket hopplöst fall)", "Oj ska du få en medalj", "Världens nionde underverk" och "Positivt nej".
      Jag ryser när jag tänker tillbaka på de stunder jag satt och plitade ner pophistoria.
      Kom även över en resväska som var full av gamla alster ifrån Best friends och min framtida solokarriär, så flera av dessa kommer att publiceras här på sidan framöver.

Här är en låttext ifrån pärmen jag hittade.

Svaret är jag

Som en skugga som dyker upp
utan att veta vem den tillhör
Du tittar år varje håll
för att få reda på vad jag gör


Ett bortsprunget hjärta vill få ro
en vilsen själ som saknar tro
Vad är hennes enda tröst?


Ref
Svaret är jag
(svaret är jag)
Svaret är jag
(svaret är jag)
Längtan är stor men törsten är låg
Du viskar du saknar nån'
Svaret är jag


Vikten av svek går bara upp
medan vikten av tröst magras bort
Varför blir följderna blöta?
& varför blir allting annat så torrt?


Ditt liv har blivit som ett spel
där grunden är att allt ska bli fel
Vad behövs i detta spel?


Ref


Allting förändras
allting gick fort
Det fanns inga planer på
att det skulle bli så stort
Men nu har allting hänt
nu har hon fått kännt
Nu fanns bara frågan
men har frågan nåt' svar?
Om inte svaret finns
vad finns då kvar?
vem finns då kvar?


Ref 3 ggr

Text & musik: Jone
28 april - 99

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0