Till sist...

...händelsen som förgyllde dagen.
Ensam kvar på jobbet städade jag undan alla miljontals leksaker som barnen släpat fram. Jag var frustrerad, uppgiven och mycket ensam när jag upptäckte två isärplockade ben till en barbiedocka mitt bland alla grejerna. Jag böjde mig snabbt ner och tog upp dem, spanade in mot dockrummet där en av leksakslådorna stod mitt på golvet - och kastade på måfå iväg benen mot lådan bara för att "få in skiten i dockrummet".
Döm av min förvåning när båda - japp, båda - benen landade mitt i lådan.
Jag menar, avståndet var långt och kastet saknade precision - och ändå landade ben-jävlarna mitt i lådan. Plötsligt kände jag hopp igen och gjorde en liten segerdans.
Det är vid sådana tillfällen man önskar att hela världen satt och tittade på ens liv.


För övrigt så är dagens låt: "Fix you" med Coldplay.
Undrar om Chris Martin visste vilket bombastiskt mästerverk han skrev i och med denna låt.
Skulle kunna vara The soundtrack of planet earths life.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är allt lika rolig som alltid, ska bli kul att följa din blogg.

2007-11-14 @ 11:11:35
Postat av: P-did-he?

om du hade varit me i lilla sportspegeln hade du lätt vunnit en cykel...

2007-11-14 @ 15:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0