Tv & me

Heroes börjar bli riktigt bra nu. Riktigt riktigt bra. Efter en trög start, där jag nästan tappade tron och lusten till serien, så har det efter nio avsnitt börja hända saker.
      Faktum är att det nu är bättre än på hela första säsongen - och då var den ändå jävligt bra. Andra säsongen kan med andra ord bli grymt fett med parra-bra.

Bäst på tv just nu är annars Grotesco. Detta humorföretag, detta humorgäng, håller just nu på att skapa historia - i alla fall för mig - och man kan ju inte annat än älska detta genialiska ting.
     Med Henrik Dorsin - den för mig till en början illamående panelmedlemmen i Parlamentet, men som nu snabbt blivit en favorit - och Per Andersson (Time out, Myggan) i spetsen blir det vansinnigt rolig tv, där den ena bisarra sketchen avlöser den andra för att tillslut väva ihop det till en fulländande historia.
     I senaste avsnittet så skrattade jag mig fördärvad åt "Du ska aldrig runka bulle med Herren Jesus Krist"-inslaget.
     Väldigt roligt. Tyvärr tror jag att jag är ganska ensam om att tycka det, men om man ger programmet en chans så kommer det att fastna - jag lovar!

Givetvis delar Grotesco "bäst just nu"-utnämningen tillsammans med Filip & Fredrik, nu i form av Boston Tea Party (som tyvärr tyvärr tyvärr är över nu) och Myggan (jävligt underskattad serie som också tyvärr är över nu).
      Filip & Fredrik är alltid, oavsett program, bäst just nu på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0