Äldre - men fortfarande Batman...

Hälsade på hos en gammal arbetskamrat igår kväll.
     Hon har jobbar numera i Eskilstuna, så därför var det läge att vädra skvaller som hon missat. Inte från mig, nödvändigtvis, men från mina andra arbetskamrater, Djärven och Dora.
     Ett glas vin brukar ju kunna öppna en del portar oxå...
     Det blev förrätt, huvudrätt och efterrätt - och väldigt mycket prat. När jag satt där fick jag en slags aha-upplevelse. Jag kom på mig själv att jag pratade på samma villkor som mina arbetskamrater. Det var pedagogik, det var karriär, det var människouppfattningar etc, etc.
     Det var då jag insåg - jag är inte 8-9 år längre. Jag är inte ens 15-16. Nej, jag är 22 år - och spelar med de stora killarna och tjejerna nu.
     Jag blev lite ställd, faktiskt.
     Annars var det som flickan sa:
     Det var kul så länge vinet varade...

*   *   *   *

Nu ska jag in till Köping och bevittna när vi pulvriserar KFF.
     Allt annat än seger är oacceptabelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0