Deluxe: Á la carte, de moi vien

Många har frågat, många har undrat, många har trånat - men jag har varit obeviklig. Hemligheten bakom mina mytomspunna hackade korvar skulle inte avslöjas!
     Men, med åren blir man mjukare, och jag tänkte enough is enough. Därför bjuder jag nu på en gourmet-upplevelse utan dess like.

Smaklig måltid!


Hackade korvar med mos

image222

Tillagning:

1. Sätt på stekpannan på högsta värmen. Tillsätt rikligt med margarin. Ta fram Lithell's Hots-korvar. Hacka tre stycken korvar. Lägg i dem i pannan. Stek på hög (men inte högsta) värme.

2. "Flytta" på korvarna med jämna mellanrum. De ska vara välstekta - inte brända!

3. När korvarna börjar få en något ljusbrunare färg så är det dags att sätta på en kastrull med vatten. När vattnet kokat upp tillsätter du mos-pulver (gärna Felix Potatismos). Låt moset få en fast konsistens innan du tillsätter ett "en-sekunds-tryck"-margarin (flytande margarin, alltså). Kasta i en näve salt och rör om.

4. Korvarna bör nu har fått en gyllenbrun/mörkbrun yta - och då är de färdiga. Servera tillsammans med moset på en fin talltik. Häll upp ett glas mjölk - och njut i cirka 10 minuter.

Tips: Det går inte att poängtera tillräckligt många gånger att korvarna ska vara välstekta - men inte brända. Skillnaden är katastrofalt stor. Som att tugga kol, typ. Håll koll.

Kommentarer
Postat av: P

vågar man tipsa min herre att en skvätt ketchup alltid piggar upp både det estetliga likväll den smakliga upplevelsen.

2008-04-16 @ 17:05:45
Postat av: jone

åh du din jävel...
nämn ordet "ketchup" på en fiiin restaurang och du blir lynchad...

2008-04-16 @ 17:21:56
Postat av: P

hey chilla mannen! ta en chorizo nästa gång, fett exotiskt... ja menar "hot's" levererar ju inte heller riktigt vad det låter! typ en kisse mjau i tiger-stripes, Hot's NOT HOT!

2008-04-16 @ 19:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0