Ett paket lycka

Hittade mitt album med gamla hockeybilder igår. Vilka minnen från en fantastisk tid! En tid då allting i livet kretsade kring det där plastpaketet för 20 kr som innehöll de där fem, sex korten som doftade lycka.
     Jag minns att jag alltid var lika glad och förväntansfull när jag hade ett sånt där oöppnat paket i handen. Skulle man få någon superstar? Kanske någon svensk? Eller skulle man, hemska tanke, få en dublett?
     Men mest av allt längtade jag bara efter att få lukta på korten. Vilken obeskrivlig känsla. Hej hej, barndomen.
     Det blev en kavalkad av nostalgi där jag satt och plöjde igenom lag för lag, spelare för spelare - och jag minns fortfarande mina tre första kort. Det var målvakten Ron Tugnutt i Montreal Canadiens, Gary Roberts i Calgary Flames och Yan Kaminsky i New York Islanders. Vem jag bytte till mig dem av kommer jag inte ihåg. Kan ha varit Daniel Öjvall.
     Andra gamla godingar från hockeybilds-tiden är spelare som Doug Gilmour, Toronto Maple Leafs, Trevor Kidd, Calagary Flames, Tony Granato, Los Angeles Kings, Tom Barrasso, Pittsburgh Penguins, Rod Brind'Amour, Philadelphia Flyers, Ted Donato, Boston Bruins, Al MacInnis, St.Louis Blues, Brian Leetch, New York Rangers, Theoren Fleury, Calgary Flames, Ron Hextall, New York Islanders och Chris Osgood, Detroit Red Wings.
     För att nämna några...

Den tiden kommer aldrig tillbaka - men jag glömmer den aldrig. Tiden då ett magiskt doftande plastkort betydde allt i världen.

Kommentarer
Postat av: S

Tom Barrasso. Jag hade ett fint kort på honom, helt i silver!:D

2008-04-23 @ 07:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0