Herre på täppan

Idag var hon igång igen - det vandrande lilla lexikonet. Femåringen.
     Idag kallade hon mig auktoritär. Jag blev så jävla irriterad och sprang direkt och kollade vad ord-helvetet betydde.
     Auktoritär = diktatorisk, icke-demokratisk, maktfullkomlig.
     Det måste vara väldigt roligt att ha mig som fröken.

*   *   *   *

En annan grej...
    Storhuvud är borta. Gone. Sedan två veckor. Det sista man såg av honom var på en båt till Tallin. Mycket skumt. 
    Det är så klart fruktansvärt, men det är som Jag-älskar-min-egna-säng-mannen sa -  det skulle inte förvåna mig om han dök upp snart för att samla in snyftpoäng hos nära och kära, och sedan "tala ut" i pressen.
    Men visst är det olustigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0