Jarri var Sarris storebror och Markos lillebror

När jag satt och bläddrade igenom mina gamla hockeykort så kom jag plötsligt att tänka på Marko Aho.
      Vad gör han nu för tiden?
      Anledningen till att jag började tänka på Marko är för att han, för 13-14 år sedan, stod där i dörröppningen.
- Hej. Jag tänkte bara fråga om du ville byta hockeybilder med mig.

Det är roligt av två anledningar.
      Ett - för att jag inte kände honom. Två - för att han var (och är) tre år äldre än mig.
      Men vi bytte hockeybilder - även om jag ångrade mig efteråt eftersom att jag bytte bort ett "guld-Upper Deck"-kort mot någon jävla skitspelare, på grund av att jag inte vågade säga nej.

Aho. Det är ett roligt efternamn.
     Jag minns att jag och Stiffa brukade skoja med Markos lillasyster, Sarri, som gick i våran paralell-klass på lågstadiet. Vi brukade stöna fram hennes efternamn - Sarri Aaaaahoo!
      Det skrattade vi gott åt. Väldigt ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0