Ångest: del 53

"Den kryper sig på. Kall och obarmhärtig.
     Det är så fruktansvärt mycket som är fel i Maestro Påls liv just nu. Ingenting är som jag planerat. Jag går runt i millimetersmå cirklar - kall och svettig omvartannat. 
    Jag är inte dum. Självklart är det bara jag som kan ta tag i det. Men om man inte vill? Om man inte orkar? Om man inte vet? Vad gör man då?
    Jag orkar inte ens skita i allt.
    Det var så mycket enklare förr. Då kom man undan med att vara ingenting."



Dessa rader ovan kommer från ett arkiverat inlägg som jag aldrig postade här på sidan. Jag skrev det när jag befann mig i ännu en kvälls-svacka.
     Frågan är: varför postade jag aldrig inlägget? Jag vet inte. Kanske var jag trött på att känna mig nere hela tiden? Hur som helst känns det skönt att kunna säga att dessa ord inte längre cirkulerar inom mig.
     För tillfället, åtminstone...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0