Ett vänligt krig?

Ikväll klockan 19.00 smäller det igen. Derby mellan Kungsör och Munktorp. På bortaplan.
     Är det något som alla KAK-lag vill under säsongen så är det att slå KBK. Det inbillar jag mig i alla fall. Det känns som det. Med andra ord kommer det att bli fruktansvärt tufft ikväll. Men vi är redo - och vill inte heller någonting annat än att vinna.
     Jag brukar förespårka krigar-matcher. Jag tycker om när det smäller lite grand - och senast på Runevallen när Munktorp gästade så smällde det rejält. Men ikväll hoppas jag på annat. Jag hoppas det blir en hård men ärlig kamp. Inga fula kapningar, inga glåpord, inga utvisningar, inga skandaler. Bara hård och ren fotboll. Jag hoppas verkligen det.
      ...och att vi vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0