Om vi ska fortsätta på avdelningen "Roligt från förr"...

Jag hittade ett kuvert från mellanstadiet. I det låg en liten lapp ifrån varje klasskamrat. Grejen var den att vi skulle skriva ett omdöme om varje person i klassen, och sedan skulle man få de samlade omdömena i ett kuvert innan vi gick på julledighet.
      De kommentarerna jag fick var mest var "rolig", "snäll" och "bra på fotboll". Men så kom en kommentar ifrån Kent Granroth som skiljde sig ur mängden. Det stod: "Bra på att sjunga och härma artister."
      Det var både rolig och lite gulligt.

Annars skrev vi dagbok om den första tiden på mellanstadiet. I mitt första inlägg skrev jag bland annat så här: "Alla tycker att jag är roligast i klassen. Andreas är lite avundsjuk så när han försöker vara rolig så blir det mest fjantigt."
       Redan då. Redan då...

Slutligen hittade jag ett papper där vi skulle få skriva om våra förebilder i livet. Jag hade valt mina föräldrar och Tomas Brolin.
      På frågan varför de var mina förebilder så skrev jag på en rad: "De röker inte, snusar inte och knarkar inte."
      Det är faktiskt en jävligt bra motivering till varför man är en bra förebild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0