Tv-themes

Jag trodde att jag tveklöst var ensam om den här serien - men det visade sig att även Vampyren hade kännedom om Mask. Jag blev både glad och sur. Glad, för att det är kul att ha någon att diskutera serien med - sur, för att jag (i vanlig ordning) vill vara ensam om saker och ting.
      Shit the same - Mask var en tecknad serie på 80-talet, och jag kom i kontakt med den tack vare att jag hyrde den på Videpunkten när jag var liten. Många gånger.
      Jag tyckte det var så häftigt när alla hjältarna samlades inför uppdragen. Alla hjältarna hade en specialklocka som signalerade när det var uppdrag, och det var en dator som valde ut vilka hjältar som skulle iväg på uppdraget - då alla uppdrag krävde olika specialhjältar med olika egenskaper.
      Hmm...det kanske låter krångligt - men om man väl sett serien så förstår man. Hur som helst - det var i alla fall häftigt när alla hjältarna signalerades, då de bara sprang ifrån sina vanliga jobb för att rädda världen.
      Ett plus också för det fantastiska introt till serien. Det är så 80-tal. Så kult.



...och gissa vad? Det kommer en film även om denna serie.
     Kolla själva. Här är trailern.


Kommentarer
Postat av: P

skummt..tyckte mig skymta James Bond's gammla undervattens-bil i trailern...vart hittar du alla konstiga pirat/fake filmer?

2008-08-13 @ 22:32:22
Postat av: P

å killen ifrån x-men som skjuter laser med ögonen..

2008-08-13 @ 22:34:40
Postat av: j-bone

he he...eller val kilmer som bruce wayne i början?

2008-08-13 @ 23:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0