Tv-themes

Här är en serie som varenda jävel borde känna igen. Om man inte gör det så har man inte varit barn. Åtminstone inte på 90-talet. Eller, man har i alla fall haft en taskig uppväxt.
     Disneyklubben och Disney time (eller Disnytajm, som jag skrev på VHS-fodralen) var det bästa jag visste när jag var liten. Det var inte bara programmet i sig, utan också vad det betydde runtomkring. Det betydde fredag, det betydde myskväll, det betydde ledigt, det betydde grillspett med med pommes frites och läsk - och det betydde lycka.
     Då jag inte hittade ett renodlat svenskt intro så får ni nöja er med den amerikanska i rörliga bilder - och den svenska som enbart musik. Men gör så här: stäng av ljudet på det amerikanska introt och lyssna samtidigt på den svenska musiken. Det är ju ändå samma intro, bildmässigt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0