Ta er tid att skratta

Andra arbetsdagen gick lite lättare, faktiskt. et känns som att jag har börjat få upp ångan - plus att det bjöds på extremt gott fikabröd idag.
     Annars hade jag ett roligt telefonsamtal med en blåst bimbo-receptionist. Ni vet den där typiska amerikanska, blonda, blåsta tjejen som leker med sitt rosa tuggummi. Det var hon.
     Så här var det: Jag skulle ringa upp företaget Crane AB. Jag väntade länge, men ingen svarade. Då jag precis skulle lägga på så hördes en stressad röst säga:

- Crane AB, det här är Malin.
     Jag drog som vanligt min presentationsmening:
- Ja hejsan, mitt namn är Jonatan Björklund och jag ringer på uppdrag av Origa för att uppdat...
      Mer hann jag inte säga innan hon avbröt mig med:
- Vem söker du?!
- Va?, svarade jag.
- Vem söker du?
- Jo alltså...jag ringer på uppdrag ifrån Origa för att uppdatera deras kundregis...
- Kan du vänta en sekund?
KLICK!
       Efter två minuter hördes den bekanta rösten igen.
- Så, heeej. Vad var det du ville?
- Jo jag heter alltså Jonatan Björklund och jag ringer på uppdrag av Origa för att uppdatera deras kundregister...
- Vart ringde du ifrån sa du?
- På uppdrag av Origa.
- Varför det?
- För att ni finns med i deras kundregister som nu ska uppdateras.
- Jahaaa. Ja?
- Ja, jag har bara några korta frågor, om det går bra?
- Okej.
- Stämmer den här leveransadressen (bla bla bla) och det här postnumret (bla bla bla)...
- Eh...
- ...och den här besöksadressen (bla bla bla) och det här faxnum...
- Men...VÄNTA!!! Fax sa du...jag vet inte...jag hittar inget här... Jag ska bara kolla en sak. Vänta en sekund.
- Oke...
KLICK!
        Efter en minut hördes den välbekanta rösten igen. Stolt som en tupp.
- Fax sa du?
- Mmm...
- Ja, vi lämnar inte ut det.
- Men jag har redan erat faxnummer. Det finns på eran hemsida...
- Gör det? Jaha, vad konstigt?
- Ja... Men nu skulle jag vilja veta vem som är ansvarig för inköp av pneumatiska komponenter hos er?
- Vaddå sa du?
- Pneumatiska komponenter. Vem som är inköpsansvarig.
- Men...åh, vänta.
KLICK!
       Efter en halv minut hördes den bekanta rösten åter igen.
- Hej. Du kan du inte säga uppgifterna istället så kan jag säga om de är rätt. Om du har de på en lista så förstår jag inte varför du vill ha dem av mig.
- Men det är ju en uppdatering för att kolla om de fortfarande stämmer? ...och nu skulle jag vilja veta vem som är inköpsansvarig.
- Men...jaja, jag kopplar dig.

Det tog sin lilla tid, men - VICTORY!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Var det så roligt endå, Jonathan? // Malin

2008-08-19 @ 22:25:42
Postat av: jone

nej...kanske inte...

2008-08-19 @ 22:36:50
Postat av: S

Det är roligt. Det är det här som är humor:)

2008-08-19 @ 23:03:18
Postat av: P

fniss

2008-08-19 @ 23:31:28
Postat av: Emma

Tillochmed jag log. Och jag är lite hatiskt för tillfället.

2008-08-20 @ 10:38:46
URL: http://m0e.blogg.se/
Postat av: matte

haha ägd! d; mkt underhållande bror ^^

2008-09-01 @ 20:59:44
Postat av: j-man

jag pissade på den lilla dockan...

2008-09-01 @ 21:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0