Läge att skita i allt...

Det blev en poäng mot Franke. 1-1 efter mål av El Decko. En pinne känns fantastiskt med tanke på förutsättningarna.
     Vi åkte till Västerås med elva spelare, varav en av dessa inte hade spelat fotboll på ett par månader. Det var inte meningen från början, men tack vare att vissa spelare inte hade lust eller bara inte hörde av sig så stod vi där utan fullt manskap. Några juniorer gick inte heller att kalla in eftersom att även de hade match.
      Som tur var så ställde en av killarna som spelade A-lagsmatch igår upp, plus den här killen som inte spelat fotboll på väldigt länge. Heder till er.
      Men att få den nyheten, att vissa spelare inte tänkte dyka upp, gjorde mig så fruktansvärt besviken. Jag visste inte att det var valfritt att spela i b-laget - men tydligen är det så? Att sedan inte höra av sig, eller liknande - det är på en sådan pojklags-nivå att jag bara vill spy. Fy fan vad pinsamt. Tänk om fler skulle tänka så? Det skulle bli många fina walk-over-förluster att rapportera om.
      Men lika besviken jag var inför matchen - lika stolt var jag efter matchen, eftersom det var elva killar som slet för varandra i ösregnet för att undvika en förlust mot ett bottenlag. Med lite extra oflyt hade vi kunnat fått spela andra halvlek med en man mindre, då en av våra kolliderade med en Franke-spelare strax innan halvtidspausen.
      För en kort stund önskade jag att någon av oss skulle bli skadade, och att vi skulle förlora med tvåsiffrigt. Det hade varit en fin hälsning hem till alla de som inte orkade åka iväg och spela fotboll en söndagkväll i augusti. Men sedan tänkte jag att det hade inte varit schysst mot varken föreningen eller de spelare som krigade i ösregnet.
      Jag tycker synd om b-lagstränarna, som trots all skit ändå ställer upp och försöker göra något bra av det hela. Heder till er också.
       Så här besviken på fotbollen har jag inte varit sedan vi förlorade mot Köping förra året med 6-1. Man tappar sugen totalt och egentligen kan man fråga sig om det finns någon mening längre?
       Efter en sådan här grej så tvivlar jag starkt på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0