Bättre än förlust, i alla fall...

Det blev som väntat en tuff match mot Munktorp. Inte för att det på något vis var jämnt - men för att Munktorp ställde upp den sedvanliga köttmuren framför det egna målet.
      Vi dominerade matchen i 90 minuter - ändå slutade det med en poäng efter 1-1. MBK hade tre chanser på hela matchen - en satte dem, och de andra två gick i stolpen. Själv matade vi på med bollar in i Munktorps straffområde, men dessvärre var det alltid ett ben eller en fot eller ett huvud i vägen. Med lite mer skärpa kunde både Pakanen Sr. och El Decko ha fått in bollen, medan Borken, Jumpaläraren och Bergdahl hade ett par nickskarvar precis utanför, och Lingen ett inlägg/skott som sånär hittade in bakom galningen i MBK-målet.
       Munktorp tog ledningen på en frispark (såklart) som Brunnberg stormnickade in. Dock visade vi tålamod och i andra halvlek kunde Borken snudda in en frispark ifrån Bot-mannen. Några fler mål blev det alltså inte.
       Surt - men ändå okej, eftersom att vi fortsatte trycka på hela matchen och ändå rullade bollen fint inom laget. Det var spel mot ett mål - men ibland vill bolljäveln helt enkelt inte in.
       Skador och avstängningar gjorde att jag var tillbaka i startelvan igen. Jag var grymt tänd vid matchinledningen - och det blev en nackdel för mig. Jag missade bollar som jag normalt sett inte brukar, och jag kom in fel vid närkampssituationer. Men allteftersom tycker jag att det gick bättre och jag är ändå hyfsat nöjd med min halvlek. För det blev bara en halvlek.
        Fille snackade till sig ett andra gula kort innan första halvlekens slut - och även om många blev förbannade på honom för det så tycker jag ändå att det var ett extremt hårt domslut. Om domaren hade kommit ihåg att Fille redan hade ett gult kort, vilket han inte gjorde, så är jag övertygad om att han hade sluppit undan den andra varningen. Men nu var det gula kortet visat, och efter en påminnelse ifrån MBK-bänken så plockade domaren upp det röda kortet.
         Till andra halvlek gick vi därför ner till en trebacks-linje och plockade in en annan mittfältare. Den som då rök var jag - vilket jag helt och hållet förstår. Det var för lagets bästa, och det köper jag.

Bäst hos oss var Steve och Bot-mannen

Kommentarer
Postat av: Fanny din "fiende" Gunnarsson

Vad hände med sågningen av Bbl?

2008-08-21 @ 02:15:46
Postat av: jone

Jag har kapitulerat. Jag har gett mig. Jag har förlorat...

2008-08-21 @ 17:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0