Sista kvällen med gänget

Det blev en Riddar-kväll igår, som sagt.
     Efter min dömning - där jag hade det angenämna uppdraget att få spendera lite tid med kaxiga snorungar från den alldeles förtjusande staden Västerås - så for vi in till E-tuna.
     Bamboo City blev restaurangen som fick äran att ha oss boys som gäster - och där förtärades fyra bufféer och en wookad offilé. Den sistnämnda rätten var min.

     Efter det begav vi oss till bowlinghallen och rullade några klot. Efter tredje omgången var Vampyren borta från guldstriden, medan Kaggen öppnade starkt med två raka strikes. Bläckfisken och Mr.Tequila blandade och gav inledningsvis, medan jag smög med lite försiktigt.
     I den allra sista omgången var det jämnt i toppen. Kaggen visade prov på svaga nerver och fick en dålig avslutningsrunda, samtidigt som Bläckfisken och Mr.Tequila missade sina chanser att gå om. Den enda som kunde hota Kaggen var jag. Tre kast senare stod moi med armarna i luften och dansade segerdansen. Det är så jag gör det.
    Kvällens roligaste handlade annars om Bläckfisken. När vi kom in i bowlinghallen och skulle boka banan så tittade mannen bakom kassan på oss. Kaggen förklarade att vi ville vara fem stycken på samma bana och började därefter rabbla upp våra sedvanliga bowlingnamn - Morgan, Dennis, Jörgen, Ole och... Plötsligt avbröt mannen bakom kassan. Han tittade på Bläckfisken och frågade: "Hur gammal är du? Har du leg?" Bläckfisken blev förvånad och rädd att våra fejk-namn skulle betyda trubbel, så han svarade: "Jag? Eh...21. Men jag heter Pontus i alla fall." Mannen bakom kassan tittade på leget och sa: "Okej. Det är kul att kolla hur fel man gissar på åldern." Sedan fortsatte han och tittade på oss: "Men ni måste hålla med om att han ser fjunigare ut än er..."
     Ett jättestort skratt.
     Så snabbt kan en människas självförtroende raseras. Själv stod jag nöjd och belåten, samtidigt som jag strök mitt skägg.

Om några dagar kommer jag att återkomma till denna kväll - men av en annan anledning.





Kommentarer
Postat av: P

.."Han tittade på Bläckfisken och frågade: "Hur gammal är du? Har du leg?"..



och där har ni anledningen till varför jag inte vann denna kväll..jamenar va'fan? leg? för att bowla!? come on dude!!

2008-08-30 @ 13:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0