Lill-lördag

Det blev en kräftkväll ikväll.
     Efter gemensam inhandling samlades Riddarna hemma hos mig för att förtära dessa delikata små aliens. Vampyren mosade i sig som om han aldrig hade sett mat förut. Studenten och Bläckfisken likaså. Jag-älskar-coola-crash-boom-bang-pow-pang-filmer-mannen var lite mer försiktig - men efter ett tag började även han glufsa i sig av kräftorna och räkorna.
     Själv åt jag en halv kräfta. De är alldeles för håriga och äckliga till utseendet för att jag ska kunna njuta fullständigt av de mikroskopiskt små bitarna. Jag nöjde mig med rostade mackor.
     Givetvis skulle jag haft bilder på denna kräftskiva - men någon glömde bort att plåta. Jag ska inte säga vem denna någon är, men jag kan ge er en ledtråd. Han är chefredaktör på denna sida... 

Aja, efter maten begav vi oss till huset bredvid mig för film.
     Hancock stod på menyn, och det var en bra film. Lagom underhållande och bra skådespeleri. Lite tunn story, men annars en bra film.
     Det tyckte alla Riddare. Utom en. Japp - Jag-älskar-coola-crash-boom-bang-pow-pang-filmer-mannen. Han tyckte att det var en jävligt grym film. Men när han insåg att alla andra inte var lika imponerad så sänkte han sitt betyg.
     Märkligt - men förståeligt.

Kommentarer
Postat av: S

Jonatan Björklund. Grow a par of balls, man. En halv kräfta!, det är ett klent facit efter en kräftskiva.

2008-08-07 @ 07:42:02
Postat av: P

fröken björklund var ju inte helt bekväm med en alien på talriken. illa men vi försöker väl igen snart...

2008-08-07 @ 08:30:03
Postat av: S

jag tycker det låter som en bra idé

2008-08-07 @ 10:18:25
Postat av: j-boy

ge mig några kalla innan så ska jag nog kunna få i mig fanskapet...

2008-08-07 @ 15:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0