Nostalgi

Det här är gulligt. Min lekis-klass från 92/93.
     Då trodde man ju att de här människorna skulle vara i ens liv för evigt - but little did I know. Det blev i alla fall fyra år med den här klassen, fast vissa av människorna blev det ännu längre med.
     Låt oss titta närmare på vad de här små trollen gör idag. 




Längst bak till vänster:
Bibbi Bedrin
(lärare) "Har varit biträdande rektor på Västerskolan, men nu är hon tillbaka i skolklass, tror jag."

Helen Nygren (lärare) "Jobbade ute på Ulvesundsgymnasiet som lärare på Barn- och fritidsprogrammet."

Ståendes från vänster:
Malin Wikner: "Henne gick jag med från lekis till studenten på gymnasiet. Helt sjukt egentligen. Nu pluggar hon i Kalmar, vet ej till vad."

Lina Göransson: "Tror inte att jag pratade med henne så många gånger under de 4 åren. Vet icke vad hon gör idag, men jag tror inte att hon bor kvar i Kungsör."

Jimmy Carlsson: "Han hängde kvar i mitt liv länge tack vare fotbollen och innebandyn, plus att han är Stiffas kusin. Hade det lite struligt ett tag med rättvisan, men nu verkar han vara på fötterna igen. Hejar på honom ganska ofta uppe på byn."

Magdalena Mayer: "Efter de första fyra åren så återförenades vi på gymnasiet igen. Där blev hon en ganska nära vän. Har pluggat i Luleå, tror jag, och vad jag vet är hon fortfarande där."

Joakim Palm: "Mannen, myten, legenden. En av mina bästa kompisar en gång i tiden, men i de sena tonåren så växte vi ifrån varandra. Vi blev klasskamrater på gymnasiet igen, men han hoppade av innan studenten. Ibland kan jag se honom på avstånd då han svävar fram. Ibland kan jag sakna honom."

Caroline Bergström: "En nära vän på lågstadiet, och en av få tjejkompisar jag haft i livet. Hon var cool. Efter lågstadiet skiljdes våra vägar, och de har ännu inte korsats igen - förutom på den legendariska nyårsaftonen 2005. Jag, Bläckfisken och Stiffa firade in det nya året på Blå i Eskilstuna, och plötsligt kom Caroline fram och pratade. Hon jobbade nämligen där. Stiffa säger att han sett henne med en barnvagn i E-tuna, men jag vet inte om det var hennes."

Linda Ahlgren: "Också det en legend - men av andra orsaker. Oboy vad många historier det finns om henne, och hennes skolgång är en historia för sig, då hon inte hade det så lätt alla gånger. Vet icke vad hon gör idag, men jag tror hon bor kvar i Kungsör."

Sittande från vänster:
Andreas Carlsson: "Ja, även Andreas följde med mig genom hela skolsvängen, från lekis till studenten, och det är väl inte lika konstigt. Karln kan ju inte leva utan mig. Antar att det är likadant åt andra hållet. Notera att han inte har några strumpor på sig på bilden - det säger ganska mycket om Andreas barndomsår. Barfota och ofta någon annanstans i huvudet. Om ni undrar över mustaschen så tyckte jag att det var roligt att rita dit den."

Johanna Andersson: "Hon följde nästan med mig genom hela skolsvängen. Vi skjildes åt efter högstadiet, och henne pratade jag också sparsamt med under 10 år. Bor kvar, tror jag."

Jimmy Collin: "Världens mest otursförföljda människa i lekis och lågstadiet. Jag är ganska säker på att han grät varje dag. Väldigt ängslig på lågstadiet, innan han senare tuffade till sig rejält åt andra hållet. Bor kvar."

Jonatan Björklund: "Som ni ser på bilden så var det en väldigt skötsam liten pojke. Det här var enda tillfället som jag använde mina gula jeans, och om inte klumpedunsarna nedaför skulle vara i vägen så skulle ni se mina coola hundtofflor. Notera även min Göran Arver-tröja. Pappa hade en likadan, och den skulle jag ha på mig när vi senare i livet skulle jobba tillsammans som bilförsäljare. Så blir det nog inte."

Ann-Sofie Wirenborg: "Hästtjejen. Henne var jag tillsammans med - längre än vad jag visste om. Jag trodde att jag hade gjort slut med henne i lågstadiet, men tre år senare - då klassen hade splittrats och vi gick i femman - så fick jag reda på att vi fortfarande var tillsammans. Vid det tillfället var jag ihop med en annan tjej, och jag blev jätterädd att jag nu hade varit "otrogen". Vet icke vad hon gör idag.

Sandra Lehtikangas: "Väldigt blyg tjej. Sa inte mer än nödvändigt. Tuffade till sig en aning på gymnasiet, men vi gick dock inte i samma klass, och jag tror att hon bor kvar i Kungsör.

Robin Pettersson: "Min bästa kompis då. Vilka underbara minnen jag har med honom, det var verkligen en jättesnäll kille. Sedan kom tonåren, och då försvann allt det vi hade gemensamt. Relationen repade sig aldrig och idag hejar vi bara på varandra. Har nu flickvän och bonusbarn i Kungsör."

Cecilia Landström: "Tjejen som alla killar var kär i. Fick ingen jättebra kontakt med henne under de här 4 åren. Idag träffar jag henne genom gemensamma bekanta, men något chit-chat brukar det aldrig bli. Bor i Örebro."

Liggandes från vänster:
Dennis Åslund: "Väldigt rolig med sitt speciella sätt. Man visste aldrig vart man hade honom, han var som en kameleont. Tappade kontakten efter grundskolan. Idag är han ganska nybliven pappa och bor i Köping."

Rikard Berglund: "Även det en genomsnäll kille. Rikigt go var han. Hamnade väl lite snett senare i högstadiet, och jag vet inte riktigt hur det är med honom idag. Ser honom ofta på byn."

Ej med på bild:
Christian Cole: "Kom som "den nyinflyttade killen" efter halva lekis-tiden. Alltid glad. Umgick ganska mycket med honom en tid på lågstadiet, men sedan splttrades klassen, och även han och jag. Har varit runt lite varstans i världen, känns det som, men jag tror att han är i Kungsör nu. Har sett honom ganska ofta nuförtiden, i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0