Jag sa aldrig tack...

En som hjälpte mig fruktansvärt mycket när jag hade det tungt var Håkan Hellström. Speciellt genom hans senaste skiva - För sent för Edelweiss.
      Det finns en period på skivan, från spår 4 till spår 7, som träffade något så enormt. Det var inget pep-talk direkt, utan mer en känsla av...jag var inte ensam.
      Jag vet inte hur många gånger jag lyssnade på just denna del av skivan, men det var dagligen - och framförallt varje natt.
      Varje gång kändes det lite, lite bättre.

Spår 4 - Kärlek är ett brev skickat tusen gånger


Vad jag bryr mig om nu - är att du kommer nära mig
Även om det är för sent att älska dig
Vad jag bryr mig om nu
Är att från samma säng, lyssna till samma regn

Vad jag bryr mig om nu - är att få ut dig ur skallen
Är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen
Den tar slut från kyss till kyss
Vad jag bryr mig om nu är att aldrig ge - hjärtat rakt ut
...
Vad jag bryr mig om nu är att se dig gråta
För jag har gråtit
Och du ringde aldrig
Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig - även om jag inte kommer tillbaks till dig
...
Vad jag bryr mig om är att höra dig andas
Veta att du är nära
Förlåt, nu slutar jag
Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig - även om jag inte kommer tillbaks till dig

Spår 5 - Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din

...
Jag tänkte sjunga nåt för dig ikväll
Och när jag blir för full för att sjunga
Kan vi promenera hem
I Gbg regn
Jag flyger högt och det
känns som jag faller igenom igen
Jag vet inte vem jag är
men jag vet att jag är din

Spår 6 - För sent för Edelweiss

Du säger att kärleken - aldrig vart till för dig
Att du aldrig känt vinden - högt över trädtoppen
Du säger att den delar sig - vid kinden
och blir hel igen - bakom dig
Och varje moln är trasigt
Du räknar allt sorgligt
Natten lång - och hon du älskade en gång
Och kanske älskar än - spelar det nån roll
Nej kanske ingen - kanske allt egentligen
...
Och du undrar vem - som kysser henne nu
Och du undrar vem - vem om inte du
Och läpparna - som du kallade dina
Det gör ont att veta - men lika ont att undra
...

Spår 7 - Kär i en ängel

Du kanske tycker jag verkar borta i tankar
och det kanske stämmer
Som om jag hade nåt bättre för mig
som om jag inte lyssnar längre
Och det gör jag inte heller
nej, jag tänker på ängel
Mjukare än snöflingor i april

Hål i skorna och jag går i ösregnet
och bilarna kör nästan över mig men jag märker inget
För nu går hon runt härinne i huvet
Och jag går mot henne vart jag än går
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0