Olympiad-tugg

Okej Lingen, du ville ha lite OS. Här har du OS.

Om man som mig har problem att gå och lägga sig på kvällen/natten så har den här sommaren varit fantastisk. Först var det fotbolls-EM, där varje match som visades på TV4+ senare även visades på TV4 på natten - och nu är det alltså OS, som tycks vara igång dygnet runt.
     Det är perfekt, man sitter där oförmögen att kunna hålla ögonlocken stängda, och då är det bara att slå på teven så har man OS i mängder.
     Jag har aldrig varit mycket för cykling, och det beror inte på alla dopingskandaler eller annat. Jag har bara inte fattat tycke för sporten. Trots två OS-silver så bryr jag mig lika lite om sporten, men självklart gläds över att det är två svenska medaljer - och, självklart gläds jag med de två cyklisterna. Jag har en känsla av att det har gått åt en aning mjölksyra under årens lopp - och att då få en OS-medalj som belöning känns minst sagt rätt.

      Ara Abrahamians insats har jag redan kommenterat, och jag står fast vid det. Det var iskallt gjort. Han blev verkligen oxtokig, och även om det handlar om en OS-finalbiljett så blir man inte sådär ursinning utan anledning. När sedan Pelle Svensson tog bort munkaveln och menade att mutor och fusk förekommit sedan länge så blev medlidandet än större. Även TV4 avslöjade att någon var kusin med ringdomaren gällande den där matchen, och ja...det stinker verkligen. Men det tycks vara lättare sagt än gjort att få bort skiten ur sporten. Lasse Anrell vill ge Bragdguldet till Ara, och tjae - om inget annat händer så varför inte?
      Håkan Dahlby? Vem? Men har var rätt skön person.
      Handbollsdamerna har jag bara läst om, men Tysklands-segern verkar ju vara imponerade. Annars hoppas jag mer på en annan Tysklands-seger ikväll, då fotbollsdamerna möter öl-damerna i kvartsfinal. Det är ju inte alls troligt att Sverige vinner (de har ju varit kassa hittills), men va fan - man måste ju hoppas.
      Simningen trodde jag mer på - men där har jag inte lyckas bli intressad ännu. Det enda som kittlar lite är om Michael Phelps tar de där åtta gulden som han siktar på.
      Men tennisen! Vilken match de bjöd på, Thomas Johansson och Simon Aspelin, och finalen känns jävligt kul på förhand. Där har vi en till medalj att vänta, även om det lär bli silver. Tennis är verkligen kul om det är en bra match och om det är någon/några man känner igen.
      Så har vi friidrotten. Klüft räknar jag inte med alls, fan vet om det ens blir final. Jag räknar väl egentligen inte med Kallur heller, men i det fallet så är jag i alla fall intresserad och jag hoppas verkligen att det ska gå bra för henne. Jag vet inte varför, men det känns som att hon förtjänar det. Hon ä' la' för go', ändå. Stefan Holm vet man ju som vanligt inte var man har, det kan både bli flipp eller flopp. Som alltid. Men jag hoppas på flipp...eller hopp. Ha...
      Men jag har en outsider som det inte har pratats så mycket om. Anna Lindberg, någon? Hon är i alla fall snygg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0