Världspremiär

Shit, jag hade glömt bort hur drygt det är att gå upp innan klockan tio på morgonen. Men nöden har ingen lag.
      Klockan 09.05 klev jag upp, gick på toa, kokade kaffe, och sedan satte jag mig framför datorn. Anledningen?
      Oasis kommande singel Shock of the lightning hade världspremiär på radio. 
      Det var The Chris Moyles Morning ShowBBC radio som hade fått den äran - och vilken jävla ära det kom att bli också. Även fast jag hade hört 20 sekunder från låten sedan tidigare så blev jag ändå totalt överkörd. Manglande gitarrer, bombastiska trummor och en Liam i toppform. Fantastiskt.
      Noel har i en tidigare intervju sagt att nya skivan är en stor risk som han är osäker på om den kommer att falla fansen i smaken - då Oasis ska ha lämnat den klassiska vers- och refrängmusiken för att satsa mer på groove.
      Well...jag sitter kvar i båten, Noel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0