Vi satt i samma buss

Temat inför dagens match var: "Bryta trender".
      Dels skulle vi bryta våran dåliga borta-trend och ta höstsäsongens första trepoängare på bortaplan - och dels skulle vi bryta Salas obesegrade trend på hemmaplan under höstsäsongen.
      Det gick bra med den saken. Vi vann med 2-0 - trots att spelet inte klaffade på långa vägar.
      Vi startade matchen bra och trillade bollen fint de första 20 minuterna - och Pakanen Sr kunde tämligen omgående slå in 1-0. Men dessförinnan målet och därefter så hade Sala ett par riktigt heta målchanser. Stiffa gjorde dock några klockrena räddningar, och höll oss på så sätt kvar i matchen.
      Samtidigt missade Sala en, obegripligt dömd, straff efter dryga halva halvleken - så läget var på intet sätt lugnt. Därför kändes det skönt när Borken nickade in 2-0 strax innan första halvleks slut. Jag vet inte om det var orättvist, Bergdahl hade ändå ett friläge som han bommade och med lite tur kunde även Pakanen Sr ha gjort ett mål till - det enda jag vet är att det var fruktansvärt skönt.
      Till andra så avtog Salas offensiv något, i alla fall sett till farliga målchanser, men krigandet i matchen fortsatte dock. Ett krig som vi alltså tillslut vann med två mål mot noll. 
      Kul för Kaggen att få hålla nollan och göra en bra match - och skönt att vi kunde vinna trots att vi inte gör våran bästa match för säsongen.
      Själv spelade jag från start på vänsterbacken för tredje matchen i rad. Dessvärre hade jag Usain Bolt på min kant, vilket gjorde att jag fick det hett om öronen inledningsvis. Killen hade tydligen gjort 11 mål i serien - ett ganska bra facit med tanke på att han spelar i ett lag som inte ligger i toppen av tabellen.
      Allteftersom tycker jag ändå att det löste sig ganska bra. Fick kriga på precis som resten av laget. Inte min bästa match för säsongen - precis som för resten av laget.

Därmed är fyra av fem matcher denna vecka avklarade för KBK.
      I måndags vann b-laget mot Skiljebo med 2-1, i onsdag vann a-laget mot Oden med 7-0, igår spelade b-laget 2-2 mot Köping, och idag vann vi alltså.
     Imorgon väntar femte matchen, då b-laget matchar mot BK 30 på bortaplan. Kent Agent frågade om jag ville vara med, vet inte om det är dåligt med folk, och då var det bara att säga JA.
     Så Västerås it is imorgon alltså.

Men nu väntar bio i E-tuna - Get smart - tillsammans med Stiffa och Fjunis.

Kommentarer
Postat av: P

du är fjunis..

2008-08-31 @ 00:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0