En ny bekantskap

This meine neues mobiltelefon. En äkta Z770i.
     I like it. Mer och mer för varje dag.
     Det stod mellan den här och en LG-telefon, samt en Samsung-telefon. LG-telen försvann ganska snabbt ur bilden. Den var tunn och hyfsat snygg designad - men jag gillade inte luckan och knapparna. Dessutom har jag dåliga erfarnheter av LG-telefoner. De hamnar bara i vattnet.
      Samsung-telen var med rätt länge i racet, och faktum är att jag först tänkte välja den. Den var snygg, behändig och hade en bra kamera - men Samsung-telefoner har dessvärre inte det bästa ryktet, och tack vare att den hade en touch-funktion så kände jag att det var ett osäkert kort.
       Därför valde jag i sista sekund att fortsätta köra på trygga gamla Sony Ericsson.

        


Jag handplockade Bläckfisken till att hjälpa mig med expertis-råd kring telefonköpet - men han svarade dessvärre för en blek insats. Först efter att jag köpt telefonen så rådissade han mig och min Z770i - och klargjorde att det var en "gammal" mobil.

        Men jag struntade i honom. Jag var, och är, nöjd. Visst, rent funktionsmässigt är det nog en sämre mobil än min gamla W850i - men det ger jag blanka fan i. Jag gillar luckan på den här, och dess tunnhet - plus att kameran överraskade positivt.

        Bläckfisken har dock rätt i en sak. Nämligen att den nya Walkman-telefonen är snyggare. Det håller jag helt och hållet med om, och faktum är att det var den telefonen jag hade spanat in från början. Eller spanat in, jag såg den på en tv-reklam för ett tag sedan, och blev förtjust. Men så glömde jag bort den - fram tills att Bläckfisken påminde mig.

        Men det gör inget - priset på 5000 laxar var inget som lockade mig.


Kommentarer
Postat av: P

ejj bruschan! jag skulle get däj bästa priss kompis!

2008-08-29 @ 12:16:10
Postat av: j-son

amen lägg av...

2008-08-29 @ 12:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0