I'm coming home

"Vemod är min enda vän - och han är tillbaka igen.
     Han säger att det är hög tid att dra vidare neråt. Neråt, neråt, neråt.
     Han packade mina väskor igår kväll. Förberedde en tidlös resa.
     En vandrare, som tagit slut på dåliga ursäkter.
     ...och jag tror att det kommer att ta en lång, lång tid.
     ...och jag tror att det kommer att ta en lång, lång tid.
     ...och jag tror att det kommer att ta en lång, lång tid.
     ...och jag tror att det kommer att ta en lång, lång tid.
     ...och jag tror att det kommer att ta en lång, lång tid.
     ...och jag tror att det kommer att ta en lång, lång tid.
     Att landa här igen.
     Endast dårar rusar in i kärlek, men jag kan inte hjälpa det. Som Elvis mässade."


Jag lämnar Bergen nu. För den här gången.
     Vem vet om jag någonsin kommer tillbaka. Inte jag.
     Jag har sett det jag behövde se. Ge mig ro. Låt mig andas normalt igen.
     Eg trenger ikke noe mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0