Strååålande jul...

Julefrid i stugan. Bara två dagar kvar, och hemma hos Familjen Björklund är pyntet och pysslandet i full gång.
    Som vanligt är det far som står för köttbullarna vid jul. Det är ingen lek eller snack om saken. Köttbullarna är hans, om han så ska strida till sista blodroppen för den uppgiften.
    Mor tar hand om det andra. Bakning till exempel. Till i år har hon även valt att satsa på en ny, lite udda, maträtt till julbordet, Nämligen julpizzan.
     Jag vet - fråga mig inte varför. Kanske blev hon inspirerad när jag berättade om hur 200.000 norrmän äter pizza på julafton?
     Utsmyckningen av granen brukar också bli mors lott. I år var det tydligen krångligare än någonsin. Har ni sett det där Youtube-klippet där en farbror sitter och försöker laga en klocka, vilket inte går så bra, varpå han utbrister kommentarer som: "Faaan, det går inte" och "Den här lilla jäveln vill ju inte in" och "Den här förbannade bögjäveln krånglar bara".
     Ungefär så lät det när mor skulle klä granen. "Den här idioten har ju trasslar in sig i den här jäveln", etc, etc.
     När man sedan försökte hjälpa till att hänga julkulor så hade kvinnan mage att, försiktigt men bestämt, möblera om alla kulorna som jag omsorgsfullt hade hängt upp.
     Det mesta är sig likt hemma hos Familjen Björklund.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0