Denna svåra vardag

Vi gick till ishallen idag för skridskoåkning.
     På vägen tid startade jag en diskussion om Melodifestivalen. Föga överraskande var barnens favorit Kebabpizza-låten.
     Som så många gånger förr så fördrev jag min långsamma tid med att sjunga, och denna gång gick jag och trallade på de aktuella schlager-låtarna. Mitt uppe i en sång så utbrast en unge:
- Jonatan... nu sej du ju att vi håjer på och pjatar om Mejodifestivalen, så då kan du väl fösöka att vaja lite tyst!
     Jag blev lite sur och tänkte "jag får fan sjunga om jag vill". Men samtidigt hörde jag en röst i mitt huvud som sa:
- Nej Jonatan. Du får inte sjunka till deras nivå. Kämpa! Du klarar det.

Det är inte lätt alla gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0