I love "I love Europe"

Såg reprisen av Melodifestivalen igår.
     Efter två lyssningar så måste jag nu göra en kovändning. Krille Krokodil är ju briljant!
     Det slog mig igår att "I love Europe" var den klart starkaste och bästa låten. Alltså, om man ser på låten som ett bidrag till världens musikskatt så är den ju självklart ett skämt. Men om man tar den ur sitt sammanhang så finns det en charmig naivitet kring låten - som jag bara tokdiggar. Den är som ett litet barn som bara vill leka och leka och leka. Jag säger: kära nån', låt den leka tills den svimmar.

     Jag tog några käcka danssteg till det förföriska trumpetljudet - och visst fan fungerar det! Jävligt bra till och med.
     "I love Europe" ska för allt smör i Småland inte skickas till Eurovision Song Contest - men fram tills dess så får den gärna underhålla mig.
     Om och om och om igen...


Kommentarer
Postat av: S

Jag säger härmed upp bekantskapen med dej!

2008-02-12 @ 15:10:15
Postat av: Morgan

Du är en sjuk person...

2008-02-12 @ 17:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0