...och jag är född i en småstad

Jag är lite orolig för mitt älskade paradis Kungsör.
    Under hela min glada uppväxt blomstrade allting runtomkring mig - men nu börjar saker och ting försvinna.
    Det började med Karlaskolan. Detta monument, detta arv, denna epok . som lades ner. Borta.
    Sedan fortsatte det med att Vårdcentralen flyttade iväg. Kanske inte så big deal, tänker ni - men va fan, skiten har ju alltid funnits där. Från första öroninflammationen till senaste vrickningen av foten. Men nu...no more.
    Senast i raden av försvinnanden är Ulvesundsgymnasiet, eller det eventuella försvinnandet av Ulvesundsgymnasiet. Där har jag i och för sig ingen realtion att ta ställning till - men det känns ändå pissigt att allting ska försvinna eller läggas ner.
    Tandvården, polisen, brandkåren, skolan...allt blir mindre och mindre.
    Hur kommer det att se ut om 10 år? Spökstad? Genomfart? Kolsva? Jag vet bara att jag inte känner mig tillfreds med den aktuella situationen.
    Kanske dags att starta upp en egen stad.
    Joneborg eller Joneville?

Kommentarer
Postat av: C

Nej , Carlstad!

2008-02-19 @ 18:00:38
Postat av: Johanna

Det är jäkligt tråkigt med Karlaskolan faktiskt! Varför la dom ner den förresten? Jag missade det, var redan i Eskilstuna..

2008-02-19 @ 18:13:55
URL: http://imica.blogg.se
Postat av: S

Dags att flytta nu va?

2008-02-19 @ 20:29:49
Postat av: jone

johanna: kosta för mycket pengar + mindre barn som föds...typ...

simon: ja...om tio år såg du väl...

2008-02-19 @ 21:05:42
Postat av: Emma

Jag borde få styra staden om den äras med ditt namn ;D

2008-02-19 @ 22:04:52
URL: http://m0e.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0