What a ride

Stön.
    Tömd.
    Kvällar som dessa är inte bra för hjärtat. Bevakade IFK Arbogas hemmamatch, och eftersom den började klockan sju så visste jag att det skulle bli stressigt. Men inte så stessigt...
    Matchen var grinig och fick blåsas av flera gånger på grund av slagsmål, vilket gjorde att skiten blev fördröjd. Som om det inte var nog med det så gick matchen till förlänging, vilket gjorde att det fördröjdes ytterligare,
    IFK förlorade och gick miste om Play off-platsen, därför var det inte direkt feststämning utanför lagets omklädningsrum efter matchen. Det var helt tyst. Ingenting hände. Ingen som öppnade dörren.
    På dörren till omklädningsrummet sitter en lapp med texten "ENDAST FÖR SPELARE OCH LEDARE" - och den lappen får mig alltid att vänta utanför dörren. Den här gången hade jag inte tid med det, så jag ryckte upp dörren och fasade för vad som väntade där bakom. Som tur var så möttes jag av målvakten Micke Bohman som (konstigt nog) hälsade glatt.
    Knackade på dörren till "Taggens" kontor - och även där var avsaknaden av sura miner stor.
    Nåväl, efter en snabbintervju körde jag hemåt i 130 km, och tio i tio började jag plinka på tangenterna för att skriva texten. Halv elva var det deadline. 22.57 hade jag skickat iväg texten.
    Som sagt. Tömd.
    Nu måste jag varva ner med ett glas J D.

Kommentarer
Postat av: P

du går numer under namnet: Alko Listen

2008-02-13 @ 23:28:35
Postat av: Morgan

Du verkar vara så...vuxen.

2008-02-14 @ 08:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0