Dagens Ove - och lite därtill...

Kommentarer om Rea: Jävlarimej vilka trånga korridorer!!!

Var hos sjukgymnast Humle ikväll. Otroligt trevlig människa. Han trodde också att det var inre ledbandet som fuckat upp sig. Fick ett par hundra övningar att göra med knäet till nästa vecka, plus order om att skippa bollspelet den närmaste tiden. Skit.

* * *
Annars går tankarna ofta kring en kommande löneförhandling. Kan jag ha en räv bakom örat, månne?

* * *

Kvällens roligaste stod, som vanligt, Pappa Ove för.
     Med bestämda steg vandrade han fram till mor med en Philadelphia-ost i handen, och frågade:
- Vad är det här?
- Mögel, svarade mor.
     Pappa Ove gick tillbaka till diskbänken - och snart hördes ett tuggande och smaskande därifrån.
- Vad gör du, frågade jag.
- Mmm, svarade Pappa Ove.
- Det är ju för fan mögel. Släng bort det, sa jag.
     Pappa Ove tittade blixsnabbt på mig, sprang till diskhon - och började spotta och dricka vatten.
- Uuuäääkk. Host. Bluuä, var det enda som hördes.
- Varför käkar du mögel, frågade mor.
- Jag trodde det var mögelost, svarade Pappa Ove.

Ridå.

P.S. Vilken jävla match! Sverige var bra. Sverige var kassa. Sverige låg illa till. Sverige missade. Sverige kom igen. Sverige räddade. Sverige gjorde mål. Sverige vann. Med en sekund kvar.
      Handbollen på TV 4 är tillbaka för att stanna. Som jag saknat den.

P.S. 2. Jag växer. Undan för undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0