Dimmigt ändå

Det blev en spontan-utgång igår.
      Klockan tio på kvällen satt de fem riddarna hemma hos A och snackade skit och drack vin. Plötsligt kläcker jag ur mig: "Fan, jag är sugen på att gå ut. Ska vi göra det?". Kedjereaktionen var omedelbar, och genast förbannade jag mig själv för idén - eftersom att jag skulle jobba tidigt idag + att det är min birthday.
     Det var dock försent att göra nåt - riddarna hade redan bestämt sig. Jag bestämde mig för att inte följa med, men i samma ögonblick som jag slog igen dörren till "Bläckfiskens" bil och såg riddarna köra iväg så kom ångesten.
     Jag la mig på golvet hemma och stirrade upp i taket. "Vad har jag gjort?!". Efter att jag dragit i några trådar så tog jag upp jakten på riddarna. Jag flög till E-tuna på en "blomma" och stack in mitt huvud i "Bläckfiskens" lägenhet.
     Dock var min ankomst väntad. Riddarna visste att jag inte skulle svika dem.
    Väl där upplevde jag en av de roligaste förfester jag varit med om. Den varade inte länge - då vi hade ont om tid - men den stunden den varade så var det magiskt. Vilket fantastiskt kortspel - och "Vampyrens" regel som gällde rösterna var pricken över i:et.
     Lotus var halvfullt - men det bekymrade inte riddarna. Jag vet inte om jag inbillar mig, men vart vi än drar förbi så så lyckas vi alltid få igång ett drag. En stämning. Ett party.
     Stora dansgolvet - japp! Lilla dansgolvet - definitivt!

     Jag antar att vi har det, helt enkelt.
     När det sedan var dags för hemåtfärd så blev jag ensam riddare att vandra den vägen. "Bläckfiskens" bror hämtade upp mig och två andra nissar (vi kan kalla dem "Jocke" & "Basse").
    Facit: "Jocke" spydde fem gånger på vägen hem. Dock inte i bilen. "Basse" tjatade om nån jävla brud som dissat honom. Tydligen hade hon pojkvän. Inte blev det bättre av att "Bläckfisken" puttade ner "Basses" hamburgare på marken. "Jag tycker ändå inte om hamburgare", blev svaret.
    Angående tjejen som dissat honom: "Jag tycker ändå inte om tjejer". Några minuter senare ojade han: "Fan, jag trodde verkligen att jag skulle få knulla kväll.", för att tillsist dra till med ett "Äh, jag tycker ändå inte om att knulla."


PS. Jag vidhåller min åsikt ifrån gårdagen. 5 min = ingenting..


Kommentarer
Postat av: S

Grym kväll.
Synd bara att du har fel ang. gårdagens heta diskussion:D

2008-01-20 @ 22:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0