Filmkrönikan

Ja, visst är I am legend en bra film. Riktigt jävla obehagligt spännande, faktiskt.
       Jag hatar lägen när man är så fruktansvärt utsatt, typ ensam i en hel jävla stad. Eller ensam och ensam... Men när det blir såna där i-sista-sekunden-händelser, då kan jag fan knappt titta. Jag lever mig in i filmen så jävla mycket så att det blir fruktansvärt. Obehagligt.
       Där för blev I am legend mycket läskigare än t.ex. Saw IV.
       Minus med rullen är att specialeffekterna är riktigt taskigt gjorda. Det blir dataspelskänsla ibland - och för mig som är allergisk mot specialeffekter så blir det ingen höjdare.
       Sedan förs historien fram i ett alldeles för långsamt tempo, men det är väl antagligen för att historien är för tunn för att berättas snabbare.
       Utöver de två klagomålen är det en bra film. Som oftast (inte alltid, S) när det gäller Will Smith.

Kommentarer
Postat av: Robin

Kan endast instämma!

2008-01-09 @ 18:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0