Idag, igår, imorgon

Den flygande reportern har äntligen landat.
      Puuuuh... sicken dag, sicken dag.
      Brottning i Arboga - hem och leverera matrialet - hockey i Arboga - ringa in innebandy  - hem och leverera matrialet.
      Sicken dag. Men det känns för jävla underbart när man är klar.

Okej - om jag ska försöka mig på en lite mer nyanserad sammanfattning av gårdagskvällen/natten.
     Förfesten hos Bläckfisken blev som väntat jävligt bra. För jävla bra - eftersom meningen var att jag skulle ta det lugnt igår då det vankades jobb idag.
     Men det sprack ju direkt. Hyresvärden och S tyckte att det var en strålande idé att spela "Fia med hutt" - och deras entusiasm smittade av sig på mig. Några huttar och en flaska vin senare så var kvällen invigd, så att säga.
     Calle dök upp senare, och med sig hade han gamle Dale. Ett kärt återbesök (blir alldeles för sällan numera).
     Efter att ha spelat världens just nu roligaste förfest-tv-spel, plus lite "Våghals" (hur fan kunde du höra att det var jag, Anna???), så drog vi vidare till Lotus där vår polare Petter stod och rimmade ord. Han var grym. Fett grym.
     Träffade på m0e och Johanna, plus att "Jag-älskar-mat-mannen" träffade på The Flower. Brorsan var där. Jag och Bläckfisken pratade om livet och framtiden, läppjandes på en alltid lika fruktansvärt äcklig Pripps Blå.
     Det blev verkligen en svinkul kväll - och därför kände jag inte alls för att åka hem tidigare.
     Väl i bilen kände jag att jag behövde göra något som jag aldrig behövt göra under en bilresa förut. Därför stannade vi i Bläckfiskens gamla trakter för att vattna vägkanten med lite magsaft.
     Blev ett förtjusande fylleinlägg på denna sida innan jag med viss tvekan somnade.
     På morgonen så studsade jag absolut inte upp ur sängen, utan hasade mig långsamt ner på golvet med blodsprängda ögon. Att sen veta att man står inför en hektiskt och relativ tung arbetsdag - inte loligt.
     Men, men... Här är jag. Färdig. Tömd. Trött - men glad. Glad för att jag följde med ut igår - vilket jag inte tänkt. I alla fall inte i den utsträckningen.
     Men ey kompis det ordnar sig alltid.

Imorgon är det dagis för hela slanten - plus fotboll on the night. Så blir det.
     Hela veckan.

image73

Kommentarer
Postat av: Bläckis

tuborg min vänn, vi drack tuborg...blä

2008-01-14 @ 16:33:04
Postat av: joane

of course...men vad hände med den gamla hederliga "stora starka"?

2008-01-15 @ 00:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0