Rolig som få

Tillbaka i stan igen.
Jag gjorde en miss.
Jag köpte biljett åt helt fel håll.
Men nu är jag här igen.
Redo igen.
När går tåget mot Rock'n'roll?


Japp, så var man tillbaka på dagis igen efter en lång och hälsosam julledighet.
      Självklart fick jag skratta gott på en gång.
      Så här var det. Jag satt och åt mellanmål med fem ungar inne i köket. Alla skrek dom lika högt, så för att få deras uppmärksamhet frågade - eller skrek rättare sagt - jag vad deras favoritdryck var. En svarade Cola, en annan Pepsi och två tyckte saft var godast.
      Slutligen var det dags för dagisets ofrivillige skämtare att avslöja sin favoritdryck - och han drog till med: "Jag tycker om brunsås till potatis."

Ridå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0