Världens 100 bästa låtar: 3

3  I miss you  -  (Blink 182)


Kommentar: Den här låten symboliserade på ett sätt det nya Blink 182, som visade upp sig på deras självbetitlade album. Det är ett mer moget sound - även om I miss you i princip var den enda låten i sitt slag på skivan.
     Men allt det där vuxensnacket skiter jag fullständigt i - melodier som I miss you har alltid funnits i Blink 182's verk, fast i andra kosymer.
     När jag lyssnade på skivan för allra första gången så noterade jag knappt låten, mer än de mer harmoniska trummorna i inledningen. Men efter ett par lyssningar så började jag förstå - och tillslut var jag fast. Från den stunden var det bara I miss you som gällde.
     Det är verkligen en fantastiskt jävla magisk låt - och jag älskar den så otroligt mycket. Egentligen borde jag ha lyssnat sönder den fullständigt - men det går bara inte. Den är för makalöst bra för det.
     Jag har kanske gjort skenet av att behandla den som en medelmåttig låt, och man kan ju knappast anklaga mig för att ha gjort reklam för låten. Men det logiskt.
     Det har varit min låt från allra första början, och det kommer för alltid och alltid att vara - min låt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0