Världens 100 bästa låtar: 7

7  Not now  -  (Blink 182)


Kommentar: Den sista, officiella, produktionen ifrån Blink 182 hör också till trions allra bästa. Varför vet jag inte - mer än att det är en fantastisk punk-rock-låt. 
      Första gången jag hörde låten var när bandet filmdokumenterade sin självbetitlade, sista, skiva på deras hemsida. Men då var den bara i akustisk version, och det enda som var klart var refrängmelodin. Låten kom aldrig med på skivan, men när bandets greatest hits-skiva släpptes några år senare så var det Not now som promotade skivan.
      Jag minns första gången jag hörde den färdiga låten. Jag vet inte hur många gånger jag spelade om den - men det var repeat, repeat, repeat. Först på grund av underbara gitarrintrot - och sedan för den stämningsfulla första versen, innan låten exploderar i andra versen.
       Ett värdigt, men bittert, avslut ifrån ett av världens bästa band genom tiderna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0