En dag som gjord för att stanna kvar i sängen

Onsdagar är öppningsdagar.
     Alltid lika pigg tar jag mig till jobbet, alltid fem minuter försenad. Jag tänder skrivbordslampan, dumpar mina saker i värdeskåpet, och sätter på kaffebryggaren.
     Fem minuter senare sitter jag alltid vid datorn. Checking out the world. Radion är på i bakgrunden. Alltid P3 - alltid Morgonpasset. Denna morgon är det Pulp och deras fantastiska Disco 2000 som förgyller min morgon.
     Kaffet är underbart.
     The Internet domineras av gårdagens händelser. Nej, inte våran magiska vändning - utan Sveriges drömöpning i EM. Sidleds-Danne hyllas. Jag sa ju det.
      Snart är min rofyllda stund över. Vid sjusnåret knackar alltid en viss liten lintott alltid på vrån. Han är hungrig. Vill ha frukost. Jag vill inte, men måste börja jobba. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0