Nära skjuter ingen Jonatan, kärringjävel

Mama mia!
     Alldeles nyss var jag nära att bli av med en liten, men ack så kännbar, del av min slitsamt ihoptjänade förmögenhet.

     Jag var uppe på byn under min rast och parkerade utanför godisaffären. På den sidan man inte får parkera. Det brukar aldrig vara några problem och mitt ärende skulle bara ta en minut - så jag skuttade glatt in i affären. När jag kom ut såg jag att trouble was coming. 
      Lapplisan Ulla skymtade i horisonten - så jag kastade mig in i bilen och varvade iväg på ett hjul. Bilarna runtomkring mig fick väja - jag skulle bara bort.
     Jag passerade lapplisan Ulla fem sekunder senare och sneglade diskret mot henne. Hon attackerade mig med en miljonböteslapp med blicken - men jag tog aldrig emot den utan åkte hem och sprang in i huset och låste dörren.
     Jag tyckte precis att jag såg henne utanför fönstret. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0