Slöseri med bläck i tidningen...

Helvete vad det blåser. Det blir nog ingen klänning för mig idag.
     Snart beger jag mig till Tidö Lindö utanför Västerås, där 60-årskalas står på schemat. Lär bli trevligt.
     Men sen är frågan - vad häder ikväll. I och med Stubbens utvandring till Eskilstuna så verkar det inte hända något drastiskt. Jag har hört rykten om brännboll under förmiddagen - för att sedan "se vad som händer". Det känns ganska ostabilt. Liksom vädret.
     Det kanske blir så att man sitter hemma med en GT i ena handen och en näve ostbågar i den andra, framför Jönssonligan & Dynamit-Harry.

Annars skrattade jag och svor när jag läste Bärsingen i morse. FJK-Edman har äntligen fått skriva sin första krönika. Enligt Sportchef Westberg har tjatat i ett år.
      Ämnet var i allmänhet KAK-fotbollen - och i synnerhet tränarna. Det blev väl inga överraskningar, direkt. Men jag undrar hur populär han är i Munktorp just nu efter att skrivit så här om Tony Anderssons jobb med laget: "Men att han skulle få ett gäng odugliga bollsparkande pojkar att dra åt samma håll, visa hjärta och offra sig för varandra, det trodde jag inte."
     Jag säger så här: sedan när blev bland annat Schönfeldt, Tomas Norman, Fritte, Brunnberg och Hedman odugliga?
     Vidare skriver han så här om KBK's vårsäsong: "När KBK åkte ur trean, trodde jag att de skulle få harva i fyran några år. Fel hade jag. "Bellman boys" vinner fyran och tar klivet upp. Var så säkra."
     "Var så säkra."? Alltså, missförstå mig inte, jag har absolut inte tagit ut seriesegern i förskott. Men visst fan krävs det stake för att komma med sådant tips som han kommer med - när vi leder med 13 poängs försprång.
      Skulle inte förvåna mig om han efter säsongen skriver : "Vad var det jag sa." 

Trevlig midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0