06.50

God morgon bloggen.

Nej, jag skojade bara.
    Så får man aldrig, aldrig, aldrig skriva. ALDRIG!
    Den som gör det från och med nu är värdelös.

Varför man inte får skriva så?

Jo...
    Man skriver inte till sig själv och man skriver inte till bloggen. Man skriver till andra. Till alla andra. Till världen.
    Att därför börja med "God morgon bloggen" blir bara så jättefel. Så osmakligt. Genom att skriva på det sättet så bygger man upp en mur mellan texten och den personen som läser - och det blir bara jobbigt att försöka klättra över den muren.
    Därför får man inte skriva så.
    I say "bring it" till alla som, konstigt nog, skulle få för sig att inte hålla med.


*   *    *


Hoppas att ingen missade Grannfejden igår på TV3.
    Det handlade om Kungsör - och det handlade om "Cosmos".
    Just denna "Cosmos" umgicks en hel del med min storbror för ett antal år sedan. Deras gemensamma intresse var bilar, ingenting annat, vill jag tillägga. Att "Cosmos", eller Lage som jag kallade honom, ringde på dörren halv elva en vardagkväll för att "hänga" med brorsan, som låg och sov, var inget ovanligt. He's loco, den där Lage.
    I alla fall, om ni missade programmet så måste ni titta på reprisen. Det är värt det.


*   *   *


Såg att broder S hade lagt upp ett antal låttips till allmänheten.
    Jag kan nu inte låta bli att bräcka honom. Visst, det fanns väl någon låt som gick att lyssna på - men nu vill jag visa hur det går till.
    Det räcker med en låt för att krossa hela skiten. Introt är både en käftsmäll och det kåtaste jag har hört sedan Gyllene tiders "Vän till en vän".

Lyssna på det här


Kommentarer
Postat av: S

Hörru Charlie!
Det där är en låt som jag skulle kunna lägga upp. inte du!

2008-03-12 @ 09:19:12
Postat av: P

oj suprajjs! men fet NEJ att denna låt knäcker herr West's senaste..

2008-03-12 @ 09:32:01
Postat av: Emma

Bra låtval.
Grannfejden var, uhm.. underhållande.

2008-03-12 @ 11:14:23
URL: http://m0e.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0