Nobody messes with the dude

Ja...
    Jag var på studiebesök på Björskogs-skolan i Valskog ikväll. Jag var den enda mannen där förutom den gamla farbrorn som höll i skiten - resten var kvinnor.
     Det flöt väl på okej. Det var inte skitsegt, men inte heller hejhoppsan-roligt. Efter ett tag dog jag dock.
     Gubbjävlen som stod där framme och pratade sa plötsligt:
- Jag ser att det är mest kvinnor här.
     Han tittade på mig och fortsatte:
- Ja, jag vet ju inte hur många procent du representerar...
    Underförstått: - Jag vet inte om du är bög eller inte.

Jag är inte så säker på att fanskapet skämtade, men alla runtom skrattade i alla fall gott åt kommentaren. Det gjorde inte jag. I mitt huvud viskade jag likt Hannibal Lecter "Din lilla jävel. Vem du vem du pratar med? Jag pissar på dina frukostflingor."
    Jag brölade iskallt:
- Ja, det borde väl bli noll procent då.
    Stämningen dog. Alla slutade skratta. Gubbjäveln mumlade:
- Jaha, jaja.
    Jag var nöjd. Jag hade sagt mitt.
    Resten av besöket så vände jag demonstrativt bort ansiktet när han pratade. Jag visade klart och tydligt att jag inte lyssnade.
    Ha ha ha ha!!! Där fick du.
    Gubbjävel. 

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra insats.

2008-03-12 @ 22:36:51
URL: http://m0e.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0