Northland

Vi möttes av ett vitt brett täcke.
    Ju mer vi närmade oss målet så blev det vita mer övergripande. Tillslut var sitationen de facto.
    Jag har upplevt vintern igen.
 

Resan till mitt kära Norrland blev kort och intensiv. Men avkopplande.
    Första anhalten var Örnsköldsvik, där Elitseriematchen Modo - Färjestad stod på tapeten. Det var första besöket i den nya hallen - Swedbank Arena - och jag är mäkta imponerad över bygget. Det påminner mycket om Löfbergs lila Arena - fast snäppet vassare.
    Det var stort och rymligt - men ändå intimt. Det var modernt - men ändå klassiskt.
    Matchen var grym. Bra tempo, tufft spel och mycket målchanser. Dessvärre förlorade Modo, men man kan inte få allt.
image175

image176

    Efter matchen min brorson, VIP-Erik, lite mer touch of fame.
    Han har tidigare medverkat i TV-trogrammet Rea, varit på mittuppslag i Sport-Expressen tillsammans med Foppa, skakat hand med Sveriges Konung - och hälsat på ett antal gånger i Modos omklädningsrum.
   Nu var det dags för ännu ett besök hos Modo-grabbarna, vilket var det första i nya arenan. Spelarna Hans Jonsson och Mattias Timander tog med honom in till arenans kärna - omklädningsrummet, som snarare liknade ett palats.
   Nöjd, såklart.

Därefter drog vi hemåt. Till stugan. Till Berghamn.
   Käk, bira och jacuzzi-bad fick avrunda kvällen. Helt klart godkänt.

        
   Erik & me        Tre karlakarlar i       Brorsans bygge    En framtidsvision?
                           en och samma båt

   Men jag missade Melodifestivalen, och det gjorde ont. Niklas Strömstedt sist? Får väl titta på reprisen ikväll.

   På söndagen målade vi sedan arslet av oss (nåja...) - och det blev väl snyggt, antar jag.

   ...och sen hem igen.

   Hej då helgen.


image181
Föreställ er att det är sommar, båtar som seglar in mot hamn, fåglar som flyger över vattnet, solnedgång....magiskt. Det är svårt att förklara om man inte upplevt det själv.

image182


PS. Grabbarna lyckades spela 1-1 igår på bortaplan.

   Strongt - med tanke på alla spelare som inte var med...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0