07.45 var det ju

Det är inte kul att va ful....höll jag på att skriva...men vad jag tänkte skriva är att det är inte kul att försova sig.
      Jag försov mig i morse. Men det var inget sådant där "kasta-sig-upp-ur-sängen-och-hoppa-i-kläder-och-stressa-till-jobbet"-ryck som skedde. Det var mer att jag, av en slump, vaknade och tittade med en suddig blick på väggklockan - som visade 07.45. Jag tänkte "hmm, det var konstigt...varför står visarna på 07.45?".
      Jag blinkade till några gånger och upptäckte då att klockan fortfarande stod på 07.45. Då insåg jag att klockan verkligen var 07.45 - och att jag hade försovit mig.
       Då kom det där "kasta-sig-upp-ur-sängen-och-hoppa-i-kläder-och-stressa-till-jobbet"-rycket. Men jag har snälla och förstående arbetskamrater. Dora skrattade bara - även fast det hade varit en kaotisk morgon.

*   *   *   *   *   *

Tony Andersson är alldeles för ödmjuk på sin blogg efter gårdagens förlust. Han nästintill hyllar oss.
      Inget bra. Det är nästan så att jag...åh, fy fan, här kommer det...börjar gilla honom. Aaaahhhh!!!!!!! Usch!!!!!
      Men jag ger mig fan på att han bara säger så för att jävlas. Han visar bara överlägsenhet för att KFF lirar i trean och vi i fyran. Egentligen njuter han.
      Jag säger dock bara 5-1. För några år sedan...
      ...och då hade KFF ändå Emir och Boskailo i laget.

*   *   *   *   *   *

Det stavas Pakanen. P-A-K-A-N-E-N. Inte Pakkanen, FJK-Edman.
       Pakanen.
       ...och bara ett S i Gummeson.
       Resten var dåligt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0